Platform Lectoren Sociaal Werk

Dit platform is een samenwerking van lectoren Sociaal Werk in Nederland. Lectoren geven vorm aan praktijkgericht onderzoek vanuit hun hogeschool, samen met docenten, studenten en professionals. Zo dragen ze bij aan innovatie in de beroepspraktijk, vernieuwing van de beroepsopleidingen en versterking van de wetenschappelijke kennisbasis. In het platform wisselen ze kennis en ervaringen uit en zoeken ze samenwerking met elkaar en met andere netwerken.

 

Nieuws

Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken – herfst 2025

Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken – herfst 2025 Nummer 3-2025: het belang van historisch bewustzijn voor het sociaal domein   Het...
about Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken – herfst 2025

Zomereditie Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken: ravijnjaar als denkversneller

In ravijnjaar 2026 lopen gemeenten zo’n 2 miljard aan inkomsten van het Rijk mis. Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken heeft voor...
about Zomereditie Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken: ravijnjaar als denkversneller

Save the date leeratelier Werken met en vanuit gemeenschappen

Er wordt van sociaal werkers in de huidige tijd gevraagd om meer collectief te werken, gemeenschapskracht te versterken en op...
about Save the date leeratelier Werken met en vanuit gemeenschappen

Evenementen

Openbare les Els Overkamp – 16 oktober 2024

Hogeschool Utrecht nodigt je van harte uit voor de openbare les van Els Overkamp op woensdag 16 oktober 2024: Who...
about Openbare les Els Overkamp – 16 oktober 2024

Openbare les Anton Boonen – 25 september 2024

Je bent van harte uitgenodigd voor de openbare les van Anton Boonen op 25 september 2024. Tijdens de openbare les...
about Openbare les Anton Boonen – 25 september 2024

Vlaams Nederlandse conferentie “Rechtvaardigheid als missie” – Deadline indienen abstracts verlengd: 1 mei

19 en 20 september 2024 vindt in Rotterdam de Vlaams-Nederlandse Conferentie Onderzoek Sociaal Werk en Pedagogiek plaats, gehost door Hogeschool...
about Vlaams Nederlandse conferentie “Rechtvaardigheid als missie” – Deadline indienen abstracts verlengd: 1 mei